Öğretmen eksikliklerine neden olan nedir?
Öğretmen sıkıntısı birtakım şeylerden kaynaklanabilir ve bu
konu kamu eğitimini sunan birçok ülkede giderek büyüyen bir sorundur . Mesele, Kredi hesaplama
çeşitli öğretmenler ve devletler tarafından, sıradan öğretmenlerin nasıl en iyi
şekilde şişirileceğini ve mesleğe daha fazla insan çekmek için hangi
faktörlerin ortadan kaldırılabileceğini belirlemek amacıyla kapsamlı bir
şekilde çalışılmıştır . Çoğu zaman, öğretmen sıkıntısının pek çok nedeni
vardır, ancak bunların hepsine hitap etmek zor olabilir.
ABD gibi yerlerde, öğretmenlere öğrenci oranı düşük
sınıflarda azaldığında bazı öğretmen kıtlığı hissedilmiştir. Bu, birçok okulun,
aynı sayıda öğrenciyi öğretmek için iki kat daha fazla öğretmene ihtiyaç
duyması anlamına geliyordu ve bu, hemen her zaman doldurulamayacak bir talep
yarattı. Daha fazla eğitim gereksinimi, işe alım kısıtlamaları ve belirli
eğitim gereksinimlerini yerine getirmek için daha yapılandırılmış bir öğretim
yöntemi, aynı zamanda, başka türlü öğretmenler haline gelebilecek bazı kişiler
için alanı çekici kılmamıştır.
Göz ardı edilemeyen bir başka faktör de öğretmen ödemesidir.
Özellikle maaşlar , belirli büyük şehirlerde ve kentsel alanlarda olduğu gibi ,
yaşama maliyetinden daha az olduğu zaman , öğretmenleri öğretmeye teşvik etmek
zor olabilir ve öğretmen sıkıntısı ile sonuçlanabilir. Ücretler makul bir
yaşama sahip olmadığında, öğretmenler maaşlarının daha fazla uzayacağı yerlerde
çalışabilecekleri bölgelere bakabilirler. Bir öğretmenin, bir ev satın almaya
ya da faturaları yönetmeye asla parası yetmeyeceği bir alanda çalışmasını
beklemek oldukça mantıksızdır; özellikle de birçok öğretmen artık kendi
maaşlarından bazılarının parasını finanse etmek zorunda kalabilir.
Bazı ilçeler ve okullar öğretmen sıkıntısı çekebilir, çünkü
bunlar ya tehlikeli ya da zayıf bir şekilde finanse edilir. Az sayıda öğretmen
kişisel fiziksel tehlikeye zarar veren ortamlarda çalışmak istemektedir ve
binaların standart altı olup olmadığını veya bir okulun öğrenciler için modern
ve güncel tüketim malzemelerini karşılayamadığını öğretmek zor olabilir. Bazı
öğretmenleri etkileyebilecek ek faktör, aynı dilin konuşulma derecesidir. Az
sayıda ana dil öğrencisinin bulunduğu okullarda, öğretmenlerin ya ikinci bir
dil konuşması ya da ülkenin ana dilinde henüz akıcı olmayan öğrencilere
dersleri iletmek için araçlar geliştirmesi gerekir.
Kamu öğrencileri için eğitim maliyeti yükseldi ve üniversite
öğrencileri de bunu hissettiler. Koleje katılmak ve öğretmen olmak için daha
yüksek maliyet, bazı öğretmen eksikliklerinin doğrudan bir sonucu olabilir.
Artık birçok öğrenci, okul için ödeme yapmak için öğrenci kredilerine
güveniyor, öğretmenler için ödeme yine bir sorun haline geliyor. Eğitim
masraflarını yeterince telafi edemeyen ve yaşam maliyetini koruyan bir maaşı
olan Kredi hesaplama
bir öğretmen nasıldır ?
Alternatif olarak, matematik ve fen gibi belirli alanlarda,
öğretebilenler bunun yerine özel sektör işlerine çekilebilir. Özel sektör
işleri daha yüksek tazminat sunabilir ve bazı insanlar bu işlerden birini almak
için birkaç yıl sonra öğretmeyi bırakırlar ya da asla öğretmeyi planlamazlar.
Bu, özellikle ortaokul seviyelerinde, bu alanlarda sürekli öğretmen sıkıntısı
yaratmıştır.
Öğretmen eksikliklerine neden olan başka birçok faktör
olabilir ve bunların hepsi, tam kadrolu okullar için değerlendirilmeli ve
sorunu ortadan kaldırmalıdır. Bu tür bir değerlendirme karmaşık olmalı ve
öğretmenleri cezbetmenin yollarını aramalı, onlara göre telafi etmeli, onlara
işlerini en iyi şekilde yapabilecekleri ortamlar sunmalı ve onlara özel sektör
işini bırakmak yerine öğretmen olarak kalmaya teşvik etmelidir. Bu değerlendirmelerin
bazı alanları Kredi hesaplama
öğretmen eğitimini nasıl düzenleyeceğine ya da öğretmenlerin mesleğe girmeleri
gerekmeyen yüksek kredilerle mesleğe girmelerine gerek kalmayacak şekilde
eğitim için nasıl daha fazla finansman sağlanmasına yardımcı olacağına
odaklanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder