Öğrenme Stilleri nedir?
Öğrenme stilleri, farklı insanların yeni bilgileri
öğrenebilmesinin farklı yollarını ifade eder. Farklı öğrenme stilleri fikri,
insanların yeni Kredi hesaplama
bilgileri nasıl aldıklarını belirleyen, bu bilgileri saklamak için zihinsel
olarak kodlayan ve sonradan saklanan bilgileri daha sonra hatırlayan kapsamlı
psikolojik araştırmalardan gelmiştir. Geleneksel eğitim biçimleri sadece bir ya
da iki farklı öğrenme stiline odaklanmış olsa da, eğitime yeni yaklaşımlar,
farklı öğrencilerin mümkün olduğunca etkili bir şekilde öğrenebilmelerini
sağlamak için çoklu öğrenme stilleri kullanmanın daha fazla odaklanmasını
sağlamıştır.
Farklı düşünce okulları farklı öğrenme stillerini düşünebilse
de, insanların genel olarak içine girdiği diğer iki sosyal stile sahip beş
genel stil vardır. Beş ana stil görsel, işitsel, sözel, fiziksel ve
mantıksaldır. Bu beş stilin yanı sıra, sosyal ve yalnız öğrenme stilleri de
vardır. Bunlar karşılıklı olarak birbirini dışlayan tarzlar değildir ve
insanlar genellikle bu farklı stiller içinde birden çok şekilde öğrenirler.
Görsel veya mekânsal öğrenme, görebildikleri şeylerle en
etkili şekilde öğrenen kişilere atıfta bulunur. Görsel öğrenenler, çoğu kez bir
sınıfın ön tarafına doğru olmayı tercih ederler, bu nedenle görüşlerinin
engellenmesi ve bir öğretmenin yüz ifadeleri ve beden dilinin görülmesi onların
öğrenmesi için de önemli olabilir. Görsel öğrenenler, grafikler, grafikler,
resimler ve diyagramlar gibi görsel yardımlardan da büyük yarar sağlarlar.
İşitsel veya işitsel-müzikal, öğrenenler işitme materyalleri ile en iyi şekilde
öğrenebilirler. Bu tür öğrenciler, sözlü derslerden yararlanırlar ve bir ders
kitabındaki materyalleri kaplarken genellikle kendilerine yüksek sesle
okunurlar.
Sözel veya dilbilimsel olarak, öğrenciler, hem Kredi hesaplama
dinleme hem de okuma yoluyla, genellikle en iyi dil aracılığıyla öğrenirler. Bu
tür öğrenciler dilden çok yararlanırlar ve çoğunlukla İngilizce ve okuma gibi
dilin vurgulandığı sınıflarda mükemmeldirler. Fiziksel veya kinestetik ,
öğrenciler genellikle fiziksel olarak şeyler yaparak en iyi şekilde öğrenirler.
Bu tür öğrenciler fen derslerinde çok fazla laboratuar çalışması ya da spor ve
diğer fiziksel aktivitelerde başarılı olabilirler. Fiziksel öğrenenler aynı
zamanda hareket halindeyken de iyi öğrenmeye eğilimlidirler ve bir kurşun
kalemle dokunma, ayak parmaklarına dokunma veya koltuğuna geçme gibi küçük
hareketler bazen öğrenmelerini geliştirebilirler.
Mantıksal veya matematiksel, öğrenenler, Kredi hesaplama
işlerin nasıl yürüdüğü ve
ilişkilendirildiği hakkında mantıklı bir anlayışla öğrenmeye eğilimlidir. Bu
tür öğrenciler genellikle matematik ve bilimlerde üstünlük gösterir ve
listelenir; Diğer konularda, genellikle şeylerin nasıl birbirine bağlı olduğunu
veya birbirleriyle nasıl ilişkilendiğini sorabilirler. Sosyal öğrenenler, gruplarda
ya tam sınıf ya da küçük grup tartışmalarında iyi öğrenirler. Yalnız
öğrenenler, kendi kendine çalışma ya da tek başına çalışarak en iyi öğrenme
eğilimindedir. Çeşitli öğrenme stillerinden yararlanan çoklu öğretim
tekniklerinin ve yaklaşımlarının kullanılması, bir öğretmenin bir sınıftaki tüm
öğrencilere etkili bir şekilde ulaşması ve materyali öğrenmelerine yardımcı
olması açısından öneml
Yorumlar
Yorum Gönder