Nakit Kefalet Yoksur, Ama Alternatif Nedir?
Amerika'daki birçok şehirde ve kasabada tutuklanıyorsanız,
hakemin kefaletinizi belirleyene kadar parmak izi, rezerve ve hapishanede
atılacaksınız. Kredi hesaplama
Teknik olarak, kefalet , tutukluluğunuz ile gerçek duruşma tarihiniz arasında
gözaltından her türlü şartlı tahliye anlamına gelir . Ama çoğu durumda, kefalet
para demektir.
Nakit kefalet, suçlu bir suçlunun yargılanması için
gösterilmesinin en eski yollarından biridir. Ortaçağ Anglo-Saxon'lara dayanan
nakit kefalet, davalının mahkemeye nakit veya teminat vererek duruşmadan önce
hapishaneden serbest bırakılmasını sağlar. Para ya da mülk sanığa iade edilir
ve eğer mahkemeye çıkarlarsa.
Bugün, çoğu nakit kefalet doğrudan davalı tarafından
ödenmez, ancak kefalet tahvilleri olarak da bilinen üçüncü taraf kefalet
tahvilleri tarafından ödenmez. Bunun nedeni çoğu yargıç tarafından kullanılan
nakit kefalet çizelgelerinin - X suçunun kefaletle X dolara eşit olması - bir
kişinin ödeme kabiliyetini etkilememesidir. Örneğin, Orange County, California
için 2018 numaralı kefalet programına bakacak olursanız, konut hırsızlığı
kefaletinin 50.000 $ olarak belirlendiğini göreceksiniz.
Kefalet tahsilatı, tahliyeniz için tam miktarın (iade
edilemez) yüzde 10'unu tahsil eder ve eğer gösterilmezseniz, mahkemeye tazminat
ödemesi için söz verir. Ayrıca sizi avlamak ve borcunuzu toplamak için söz
veriyorlar.
Kefaletin ne kadar pahalı olabileceğini mi merak ediyorsun?
Eski Trump kampanyası başkanı Paul Manafort (C) için kefalet 10 milyon dolar
olarak belirlendi. Manafort, hem kara para aklama hem de federal ifşaatların
ifası için suçlamalarda tutuklandı.
Ancak kefalet tahvilleri ajanları herkes için kefalet vermek
zorunda değil. Uyuşturucu bağımlıları ve tekrarlanan suçlular gibi bazı
insanlar çok riskli olabilir. Ve diğerleri yüzde 10 ücretini karşılamak için
çok fakir. Bu yüzden hapishanede oturup, bazen sadece birkaç gün, bazen de
aylarca ve aşırı durumlarda yıllarca beklemektedirler .
Şu anda mahkum edilmemiş 443.000 kişi, Amerika'nın
hapishanedeki hapishanede oturuyor, hapishane politikası girişimini söylüyor .
Hapishanede henüz mahkum edilmemiş veya mahk sentm edilmeyen her 10 kişiden
yedisi bu. (Hapishaneler cezaevleri ile aynı olmadığını unutmayın. Hapishaneler
kısa konaklamalar için tasarlanmış, kısa cümle veya duruşma öncesi gözaltı
olsun.) Hapishanelerinde hem hapsedilen Amerikalıların sayısı ve cezaevlerinde
fazla 2,3 milyon olan bir e göre 2017 kar amacı gütmeyen grup tarafından
raporlanır .
Duruşma Adalet Enstitüsü gibi ceza adaleti reformu grupları
için asıl suç, nakit kefalet sisteminin, sanığın ne kadar para
toplayabileceğine bağlı olarak iki farklı sonuç doğurmasıdır. Toplum için
potansiyel bir güvenlik riski teşkil eden suçtan dolayı tutuklanan bir kişi,
kefaletle serbest bırakılırsa özgürce yürüyebilir. Kötü niyetli hırsızlık
nedeniyle tutuklanan bir kişi, haftalarca hapishanede oturabilirdi, çünkü
kefalet için birkaç yüz dolar bile gelemezlerdi.
“Paranız, serbest bırakılıp bırakılmadığınızı belirleyen en
önemli faktör oldu” diyor Pretrial Adalet Enstitüsü başkan yardımcısı Rachel
Sottile Logvin, Kredi hesaplama
nakit kefaleti tamamen ortadan kaldırmayı ve “serbest bırakmayı en üst düzeye
çıkarmayı” riske atlayarak savunuyor. Davalı, serbest bırakıldığı takdirde kamu
güvenliğine yönelik tehdidini ve mahkemede görünme olasılığını değerlendiren
temel sistemdir .
Kefalet reformu yeni bir konu değil. Kefil ve Ceza Adalet
1964 Ulusal Konferansı'nda konuşan, Başsavcı Robert Kennedy sonucuna vardı:
Bugün açıkça ifade edilen, son iki gün içinde, kefaletle
ilgili şu anki tutumumuzun sadece acımasız değil, aynı zamanda tamamen
mantıksız olmasıdır. Burada gösterilmiş olan şey, sanığın duruşmaya gelmeden
önce bir davalının hapishanede olup olmadığını genellikle tek bir faktörün
belirlemesidir. Bu faktör suçluluk ya da suçsuzluk değildir. Suçun doğası
değil. Davalının karakteri değil. Bu faktör basitçe paradır. Sanığın ne kadar
parası var?
Ancak, 50 yıldan uzun süredir reformcuların radarında
olmasına rağmen, sadece son zamanlarda şehir ve eyalet hükümetleri var ve
yargıçlar kefaletle ilgili gerçekten bir şeyler yapmaya başladılar. New Jersey
, 2014 yılında kefalet reformunu geçirdi ve yeni değerlendirme sistemine dayalı
sistemi Ocak 2017'de başlattı. Maryland'deki yüksek mahkeme, Şubat 2017'de,
sanıkların yalnızca kefalet alamamaları nedeniyle cezaevinde
tutuklanamayacağına karar verdi . Ve banknot, Kaliforniya, Connecticut ve New
York gibi eyaletlerde, parasal tahliyenin peşin tahliyesine olan güveni
azaltmak için kullanılmaya başlandı.
Sottile Logvin, "Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak
40 yıldır bulunduk ve sadece son beşte telefonumuzun çengelini kopardık" diyor,
"ama biz bekliyorduk."
Kefalet tahvili endüstrisi, nakit kefalet sistemine yapılan
değişikliklere karşı lobi faaliyeti sürdürüyor , ki bu da, sanıkların mahkeme
tarihlerinde atlamayacaklarını garanti etmenin en iyi yolu olduğu konusunda
ısrar ediyor.
Jeff Clayton, Amerikan Kefalet Koalisyonu'nun icra
direktörüdür . Hapishanedeki 10 kişiden yedisinin yargılanmayı beklediği ve
mahk conm edilmediği ya da mahk sentm edilmediği yönünde istatistik çıkarır.
Clayton, tutukluların çoğunun kefalet ödeyemedikleri için ısrar ediyorlar,
fakat yargıç, gözaltına alınmalarını ya da başka bir yargı alanında beklemede
olan bir suçlamadan ötürü onları "diğer muhafızlara" yerleştirdiği
için. Ayrıca, mahk conm edilmediklerini söylemek, birçoğunun önceki mahkumiyetlerin
uzun bir geçmişine sahip olduğu gerçeğini göz ardı ediyor.
“Asıl soru,” diye soruyor Clayton, “[kefalet] alternatifi ne
olurdu ve daha iyi görünüyor mu?”
Bunun için, bakmak için gerçekten sadece bir yer var, ve bu
Washington DC'deki Ön Duruşma Hizmetleri Dairesi (PSA). 45 yıllık bir siciline
sahip bağımsız bir federal kurum olan PSA, geniş çaplı ceza yargılamasının
altın standardı olarak Kredi hesaplama
kabul ediliyor. reform. DC'de nakit kefalet hala yasal olsa da ve nadir
durumlarda kullanılsa da, PSA sanıkların yüzde 80'ini kendi takdirine
bırakıyor, bu da yargılanmaktan başka bir şey ifade etmiyor.
Kefalet olmadan dahi, PSA, serbest bırakılan sanıkların
yüzde 90'ının planlanan tüm mahkeme tarihlerinde görüldüğünü ve yüzde 91'inin
tutukluluk halleri ile duruşma tarihleri arasında tutuksuz kaldığını gördü .
O nasıl çalışır? PSA, sanığın mevcut ücretleri, cezai
tarihi, yaşı ve diğer nitelikleri (aralarında olmayan ırk) gibi ölçütleri
kullanarak, her bir davalının gerçek tehdidini bir güvenlik riski veya uçuş
riski olarak hesaplayan bir risk değerlendirme aracı kullanmaktadır. Bu
değerlendirmeye dayanarak , sistem "en az kısıtlayıcı, finansal olmayan
sürüm koşullarını" tavsiye eder.
Daha sonra, PSA vaka çalışanlarının bir ordusu, her bir
davalının, özellikle de yüksek riskli bireylerin, başarıya yönelik engellerini
azaltmak için aşağıya oturur. Yerinde ilaç testi ve kurum içi uyuşturucu tedavi
tesisi var. Ruh sağlığı sorunları olan sanıklar toplum danışmanı ortaklarına
yönlendirilir. PSA, yoksulluk ve suç döngüsünü bozmaya yardım etmek için
istihdam ve konut konusunda yardım sağlayabilir.
Davalı mahkeme tarihini atlarsa, yargıç otomatik olarak
tutuklanması için bir mahkeme emri çıkarmaz. PSA vaka çalışanları, sanığın
sağlık sorunlarını bilmesi durumunda sanığın, sanığın ailesine, diğer yargı
bölgelerine ve hatta hastanelere telefon çağrılarını içeren "soruşturma
görünmemesi" yönündedir.
Bütün bunlar paraya mal olur. PSA'nın 350 tam zamanlı
çalışanı (yüzde 75'i vaka çalışanıdır) yıllık bütçesi 65 milyon dolar.
Amerikan Bail Koalisyonu'ndan Clayton, “Denetim ve tüm bu
alternatifler son derece pahalı” diyor ve New Jersey'nin PSA modelini yakından
takip eden yeni sisteminin, yüz milyonlarca dolarlık maliyete mal olacağını
belirtti.
PSA'nın müdürü Leslie Cooper, ajansın temel kiracılarının -
bu riske göre ayarlanmış risk değerlendirme ve serbest bırakma koşullarının -
"ölçeklenebilir ve her yerde çoğaltılabilir" olduğunu ve yargı
bütçesine uyacak şekilde özelleştirilebileceğini söylüyor. Daha da zor, diyor
Cooper, içinde gerçekleşmesi gereken kültür kayması.
“Bir yargı sisteminin para cezalarının bir sistemi olarak
para tahvilleri, özellikle de üçüncü taraf kefalet tahvilleri tarafından
güvence altına alınan para tahvillerinin kullanımı etrafında geliştiyse,
insanlara sisteminizin daha etkili olmasa da eşit bir şekilde olabileceğini
söylemek büyük bir kültürel değişimdir. Parayı aldığında, "diyor Cooper.
“Hiçbir şey vakayı sattığını söyleyemekten daha iyi bir şey satmıyor. Ve bunu
kanıtlayacak rakamlarımız var.”
Yorumlar
Yorum Gönder